|
Scenariusz lekcji języka niemieckiego - Sind wir tolerant?
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2879 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Scenariusz lekcji języka niemieckiego przeprowadzonej w klasie II LO
Scenariusz lekcji języka niemieckiego nauczyciel – Ewa Schulz klasa II LO czas – 2 godziny lekcyjne Temat: Sind wir tolerant? Cele zajęć: Cele dydaktyczne: - uczeń pamięta nową leksykę - uczeń rozumie usłyszane wypowiedzi - uczeń potrafi użyć nową leksykę w wypowiedziach samodzielnych - uczeń potrafi używać zwrotów i wyrażeń niezbędnych w prowadzeniu dyskusji Cele wychowawcze: - walka z nietolerancją i stereotypami – czy wygląd zewnętrzny może decydować o wartości człowieka? - nauka przeprowadzania dyskusji na kontrowersyjne tematy Metody pracy: - praca indywidualna - praca w grupach - „burza mózgów” Środki dydaktyczne: - podręcznik „Themen neu 2” - kaseta magnetofonowa - ksero, tablica, kreda Przebieg lekcji: I. Faza wstępna: nauczyciel wita uczniów, sprawdza obecność oraz zadanie domowe, dyżurny zapisuje datę i temat na tablicy II. Rozgrzewka językowa: Nauczyciel zadaje pytania: - Was ist die Toleranz? - Was glaubst du- sind die Polen tolerant? - Wie können die jungen Leute mit der Intoleranz kämpfen?Was machst du in dieser Hinsicht? Nauczyciel zapisuje na tablicy hasło „der Irokese“- uczniowie podają swoje skojarzenia i zapisują je. III. Wprowadzenie nowego materiału: Uczniowie indywidualnie zapoznają się z tekstem (str.17) wypisują i zgłaszają nauczycielowi niezrozumiałe zwroty i wyrażenia, nauczyciel objaśnia nową leksykę (możliwie w języku niemieckim). Po zapisaniu znaczeń nowych słów uczniowie czytają tekst na głos, następnie nauczyciel zadaje pytania: - Wie alt ist Heinz Kuhlmann? - Was macht er jeden Morgen? - Wozu braucht er das Ei? - Warum bekommt er kein Arbeitslosengeld? - Was meinen die Agestellten? - In welcher Firma war er früher angestellt? - War sein Chef mit ihm zufrieden? - Warum hat er gekündigt? - Warum hat er bis jetzt keine neue Stelle gefunden? Uczniowie zapisują pytania i odpowiedzi w zeszytach. W celu sprawdzenia poprawnego zrozumienia tekstu uczniowie samodzielnie wykonują ćwiczenie typu prawda-fałsz (podręcznik str.17) , które zostaje sprawdzone na plenum. Ćwiczenia w rozumieniu ze słuchu: Uczniowie czytają indywidualnie wypowiedzi osób biorących udział w dyskusji, zapisują nową leksykę, którą nauczyciel objaśnia. Po dwukrotnym wysłuchaniu wypowiedzi uczniowie sprawdzają na plenum kolejność zaznaczonych fragmentów. Ćwiczenia w mówieniu: Nauczyciel dzieli grupę na dwie części oraz rozdaje ksero z przykładowymi zwrotami używanymi w dyskusji: - Ich glaube...... - Ich bin der Meinung,dass......... - Meiner meinung nach.......... - Nach meiner Ansicht.......... - Ich bin ganz anderer Meinung........... - Ich kann deine Meinung nicht teilen........... - Das ist richtig,aber .......... - Ich bin mit dir/Ihnen (nicht) einverstanden............ - Ich finde es toll/schrecklich........... - Das finde ich nicht....... - Das ist falsch/nicht wahr/stimmt nicht. - Genau!/ Einverstanden!/Richtig! - Wie kannst du das wissen? - Bist du sicher?/ Weißt du das genau? - Das weiß ich genau Uczniowie w grupach zbierają argumenty – grupa A – reprezentuje stanowisko Heinza w sprawie jego wyglądu, grupa B popiera stanowisko urzędników z urzędu pracy. Nauczyciel koordynuje pracę uczniów, sprawdza poprawność gramatyczną zapisanych wypowiedzi. Po 15 minutach uczniowie z każdej grupy na przemian przedstawiają swoje argumenty. Zadanie domowe: - opanowanie nowej leksyki - nauczyć się opowiadać tekst przedstawiając sytuację Heinza |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|